• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
Circulaire-IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Circulaire-IT Congres archief
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Circulaire-IT Congres archief
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

CIT-community CIT - 1144x317

Fairphone start campagne om naamsbekendheid te vergroten

Mobi de robot centraal in de campagne

19-02-2025
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Fairphone is een internationale marketingcampagne gestart als onderdeel van de nieuwe huisstijl, om zo een breder publiek te bereiken.

De nieuwe campagne, ontwikkeld in samenwerking met het Nederlandse creatieve bureau Fitzroy, introduceert de pay-off: ‘Fairphone. The One That Lasts’. Een centraal element in de campagne is “Mobi”, een robot die het wereldwijde probleem van elektronisch afval symboliseert. De robot verzamelt kapotte apparaten, een verwijzing naar de korte levensduur van veel smartphones, in tegenstelling tot Fairphone-modellen die langer meegaan door vervangbare onderdelen zoals schermen en batterijen.

Rebranding

Fairphone heeft eerder een vernieuwde visuele identiteit gelanceerd. Die bestaat uit frisse kleuren en groene accenten, waarmee het merk zijn focus op duurzaamheid benadrukt. Het nieuwe logo weerspiegelt een eenvoudige, slimme en zelfverzekerde merkpersoonlijkheid, met een combinatie van organische vormen en geometrische elementen die de precisie en innovatie van Fairphone onderstrepen.

Jan Blaffert, Brand Lead bij Fairphone, licht toe: “Bij Fairphone zeggen we altijd: als je het niet kunt openen, bezit je het niet. Met Fairphone kun je je apparaat openen, onderdelen gemakkelijk vervangen en zo langer gebruiken. De nieuwe identiteit en campagne sluiten perfect aan bij onze missie om innovatieve, lang meegaande technologie voor iedereen toegankelijk te maken.”

De campagne wordt uitgerold in Nederland en Duitsland en is tot stand gekomen in samenwerking met diverse creatieve bureaus. Artbox was verantwoordelijk voor de CGI-productie van Mobi, terwijl De Nieuwe Zaak en Extrafazant de sociale en online middelen hebben ontwikkeld.

Tags: campagnefairphone

Gerelateerde Berichten

Fairphone verbetert geluidskwaliteit van Fairbuds XL

2025/12/09

Omzet Fairphone groeit 61 procent in derde kwartaal en betreedt Amerikaanse markt

2025/11/06
Volgend bericht
C-IT Round table event

Circulaire-IT.nl organiseert tweede reparatiesummit

Upcoming Events

ITAD + Mobile Europe 2026

15-04-2026 @ 09:00 , more

IERC International Electronics Recycling Congress

21-04-2026 @ 09:00 , more

Circulaire-IT – Reparatie & lifecyclemanagement bijeenkomst

11-02-2026 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen

Circulaire-IT Vacatures

Aces Direct: Technisch medewerker IT

door Michiel van Blommestein
21-11-2025
0

Out of Use: Coördinator Reuse IT-materiaal

door Michiel van Blommestein
21-11-2025
0

Circular IT Group: Manager Software Development

door Michiel van Blommestein
21-11-2025
0

Bekijk alle vacatures

Circulaire-IT is onderdeel van ITChannelPro, hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.


Overige publicaties
ITchannelPRO
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over Circulaire-IT

  • Over Circulaire-IT
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden bedrijvengids
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
info@circulaire-it.nl

Circulaire-IT is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 Circulaire-IT | Beheer: Growing Lemon

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Circulair Algemeen
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-It Congres
  • ePaper
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 Circulaire-IT | Beheer: Growing Lemon